Možno prvá vec, ktorá ti napadne hneď po prečítaní nadpisu, bude: „Ako sa to vôbec vyslovuje?”
Takto: „komjúnity manažér” – je osoba, ktorá sa stará o chod komunity, v ktorej pôsobí. Túto profesiu nájdeme v reklamných agentúrach, väčších korporáciách, ale aj v coworkingoch. Dokonca aj vo Flecku máme jedného. Zatiaľ. 🙂
Aby sme však boli konkrétnejší, článok sme si rozdelili na 2 hlavné časti. V prvej píšeme o činnostiach, ktoré má Community Manager na starosti a v druhej sa zameriavame na jeho požadované charakterové vlastnosti.

Správny Community Manager vo Fleck Coworking si odvedie svoju prácu na 100 %.

Čo všetko robí?

Predstav si, že sedíš na zadku, tváriš sa znudene a robíš monotónnu prácu. Cŕŕŕn! ⏰ Budíček. Zobuď sa! Toto Community Management nie je. Táto pozícia si vyžaduje akciu. Community Manager musí byť stále v strehu, pretože bez jeho organizácie by nastal chaos. A to predsa nikto nechce.
Zastrešuje širokú škálu aktivít, vďaka ktorým má všeobecný prehľad. Pre lepšiu predstavu budeme vychádzať z nášho Fleck prostredia. Na príkladoch sa človek naučí najviac.

Takto fungujeme my:
Keď otvoríš dvere, tak za stolom sedí pohodovo naladený človek. Pokiaľ si pre neho úplne nová tvár, tak ťa príde pozdraviť a usadí ťa na voľné miesto.

Má prehľad, takže vie, kto kde sedí. A nielen to. Ponúkne ťa kávou a čajom, prípadne ti navrhne niečo chutné pod zub. Community Manager ti predstaví celý coworking a ty sa vďaka tomu budeš cítiť viac ako doma.

Stará sa však aj o to, aby všetkého bolo dostatok. Dochádzajú sladkosti v bufete? Žiaden problém! Lusknutím prsta sú zásoby doplnené. V priestore udržiava maximálny poriadok. Má perfektne vycibrenú agendu, pretože okrem iného pracuje aj s financiami. Táto chodiaca účtovná kniha vie, kto si zaplatil členstvo a koľko stáli dokúpené Margotky.

Kasový trhák začína vo chvíli, keď treba organizovať podujatia. Výber hostí, program, zladenie termínov, obstaranie občerstvenia, vybavenie priestorov, propagácia...iba menšia ochutnávka rôznorodých činností.

Jednou z najdôležitejších úloh je uzatváranie a udržiavanie spoluprác s ostatnými kľúčovými partnermi. Rôzne asociácie, vzdelávacie organizácie, iné coworkingy, média, grantové systémy, komunikácia so štátnymi inštitúciami (napríklad daňový úrad) a vyhľadávanie príležitostí pre ďalšie potenciálne spolupráce.

SEO NAME

Aký by mal byť?

Z vyššie uvedeného vyplýva, že Community Manager je multi potenciál. Určite by mal byť empatický, komunikatívny, spoločenský a s chuťou učiť sa nové veci. Štipka extroverzie je vítaná. Zároveň by mal byť organizovaný. A najdôležitejšia vlastnosť zo všetkých je optimizmus – keď je Community Manager vo vnútornej harmónii, dokáže svoju pozitívnu náladu šíriť ďalej.

V očiach niektorých ľudí je Community Manager superhrdina. Musíme uznať, že ten náš je. Zachraňuje náš flekácky svet každý deň a za to sme nesmierne vďační. 😇 Ďakujeme! 🙏🏻